دستگاه بخور التراسونیک و کاربردها

هوای خشک می تواند یک کابوس برای مجاری بینی، چشم ها، پوست و دهان باشد. در زمستان، زمانی که سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است، هوای خشک می تواند عفونت را بدتر کرده و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را بدتر کند. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، استفاده از مرطوب‌کننده اولتراسونیک یا التراسونیک بخور در خانه است.

در این مقاله دستگاه التراسونیک بخور را بررسی می کنیم تا تصمیم بگیریم که آیا برای شما مفید است یا خیر.

دستگاه بخور
تفاوت بین دستگاه التراسونیک بخور و تبخیری بخور

دو نوع اصلی دستگاه بخور وجود دارد، دستگاه اولتراسوند بخور و تبخیری. از آنجایی که تمرکز اصلی این مقاله بر روی دستگاه التراسونیک بخور است، تفاوت های این دو دستگاه را به اختصار توضیح می دهیم. بخور تبخیری از ماده ای استفاده می کند که در آب غوطه ور شده و آب را جذب می کند و از یک فن تعبیه شده برای پخش بخار در هوا استفاده می کند.

با این حال، دستگاه التراسونیک بخور از یک غشای ارتعاشی با فرکانس بالا ساخته شده از سرامیک یا فلز برای خوب کردن آب مخزن استفاده می کند و آن را با استفاده از یک فن به داخل اتاق پرتاب می کند که به صورت بخار دیده می شود. دستگاه التراسونیک بخور دارای انواع سرد و گرم و یا هر دو در یک دستگاه می باشد که می توانید در فصول مختلف با توجه به نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

ویژگی های دستگاه اولتراسونیک بخور

هنگام انتخاب دستگاه التراسونیک بخور، ویژگی های مهمی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب بهترین مدل دستگاه بخور کمک کند.

دستگاه بخورالتراسونیک
تنظیمات از پیش تعیین شده

یک دستگاه بخور را در نظر بگیرید که تنظیمات متنوعی دارد و این تنظیمات به شما امکان می دهد میزان رطوبت را در فصول مختلف کنترل کنید.

حجم دستگاه بخور

دستگاه های اولتراسونیک بخور عموماً بی صدا هستند و به ندرت در حین کار صدا منتشر می کنند. بنابراین این مرطوب کننده ها برای فضای اتاق و خانه بسیار مناسب هستند و خوابی راحت و بدون سروصدا را به شما هدیه می دهند.

رطوبت سنج

یک مرطوب کننده بدون رطوبت سنج می تواند رطوبت زیادی را به هوا جذب کند که به نوبه خود باعث رشد کپک می شود. اکثر این دستگاه های التراسونیک بخور مجهز به رطوبت سنج داخلی هستند که میزان رطوبت داخل هوا را اندازه گیری می کند و در صورت وجود رطوبت کافی در هوا، رطوبت ساز را خاموش می کند تا رطوبت را در محدوده 30 تا 50 درصد نگه دارد.

مخزن آب

دستگاه های بخور یا دستگاه های مرطوب کننده اولتراسونیک را می توان با توجه به شرایط استفاده در مخازن آب استفاده کرد. این آنها را برای فضاهای کوچک مانند اتومبیل یا اتاق های بزرگتر مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن ایده آل می کند.

راه اندازی دستگاه بخور

هنگامی که دستگاه را برای اولین بار دریافت می کنید، دستگاه بخور، برس تمیزکننده دستگاه، آداپتور برق و دفترچه راهنمای کاربر را در جعبه مشاهده خواهید کرد. خود دستگاه از یک نازل رطوبت ساز و یک مخزن آب تشکیل شده است و برخی از دستگاه ها دارای فیلتر ضد رسوب نیز می باشند.

دستگاه را با خواندن دفترچه راهنما راه اندازی کنید، حتی اگر از قبل یک دستگاه نمونه بخور دارید. زیرا واحدهای هر دستگاه می تواند متفاوت باشد. قبل از اضافه کردن آب به مخزن، مخزن را با آب بشویید، نازل را تعویض کرده و دستگاه را روشن کنید.

مزایای دستگاه التراسونیک بخور

دستگاه اولتراسوند بخور دارای چندین مزیت است، اما اجازه دهید به مواردی اشاره کنیم که در ماه های خشک زمستان بسیار مهم است.

کاهش انتقال ویروس

زمستان با بسیاری از عفونت های ویروسی و باکتریایی همراه است که در هوای خشک به سرعت حرکت می کنند، اما رطوبت موجود در هوا مانع خوبی برای این ویروس ها است. با مرطوب نگه داشتن محیط، احتمال ابتلا به این عفونت ها یا انتقال آسان آنها را کاهش دهید. اگر گلودرد یا سرماخوردگی دارید، یک دستگاه مرطوب‌کننده می‌تواند تنفس را برای شما آسان‌تر کند و به بهبود سریع‌تر شما کمک کند. سیستم تنفسی شما را مرطوب می کند و باعث تحریک کمتر می شود.

سینوس ها را تمیز میکند

برخورد با گرفتگی سینوس ها می تواند زندگی شما را بد کند. استفاده از رطوبت‌گیر می‌تواند خشکی بینی را از بین ببرد و کمتر مستعد عفونت‌های بینی و گلو شود.

پوست نرم

هوای سرد باعث خشکی، ترک خوردن و لایه برداری پوست می شود. هوای خشک مخصوصاً برای نوزادان و کودکان مضر است. پوست آنها حساس تر است و سریعتر از اثرات خشکی پوست رنج می برد. دستگاه التراسونیک بخور تضمینی برای پوست نرم و مرطوب است.

دستگاه بخورالتراسونیک

خواب عالی

استنشاق هوای خشک خوابیدن را سخت تر می کند زیرا گلو و بینی شما خشک است و دستگاه بخور به شما کمک می کند راحت تر نفس بکشید و در نتیجه بهتر بخوابید. همچنین استفاده از مرطوب کننده باعث کاهش خوروف شما می شود.

نحوه نگهداری یک دستگاه بخور

از آنجایی که مرطوب کننده به صورت روزانه کار می کند، نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارد.

نظافت روزانه

هر بار که دستگاه بخور خود را خاموش می کنید، باید قبل از استفاده مجدد آن را تمیز کنید. برای شروع، به سادگی مخزن آب را از نازل خارج کنید، مخزن را خالی کنید، هر دو را با آب تمیز بشویید و دستگاه را با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید.این تمیز کردن روزانه اجازه رشد باکتری ها را نمی دهد.

نظافت هفتگی

برای تمیز کردن کامل دستگاه، مخزن آب را تا نصف آب و سرکه گرم کنید، حدود نیم ساعت صبر کنید، سپس دستگاه را با برس تمیزکننده بشویید و سپس خشک کنید. همین کار را برای نازل یا سینک ظرفشویی انجام دهید، سپس اجازه دهید دستگاه خشک شود.

حقایق و نظریه ها در مورد بخور

حقیقت: بخور و مرطوب کننده ها فقط باید در زمستان استفاده شوند . در تمام فصول می توانید از مزایای دستگاه های بخور بهره مند شوید. در تابستان، دما می تواند بالا باشد، اما نه لزوما مرطوب، به خصوص اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید. استفاده از دستگاه مرطوب کننده یا دستگاه سرد بخور رطوبت را بدون تأثیر بر دما افزایش می دهد.

دستگاه های بخور نیز با خشکی هوا ناشی از استفاده از کولرهای گازی مقابله می کنند. در طول تابستان گرده و گرد و غبار زیادی در هوا وجود دارد که می تواند باعث آلرژی شود. مرطوب کننده ها می توانند به سیستم تنفسی شما کمک کرده و از آلرژی جلوگیری کنند.

حقیقت: حیوانات خانگی و گیاهان از سیستم بخور سود می برند
گیاهان و حیوانات خانگی شما نیز به دلیل هوای خشک احساس ناراحتی می کنند. حیوانات بی حال می شوند و ممکن است سرفه و آبریزش بینی داشته باشند و گیاهان در نهایت به دلیل کمبود رطوبت خشک می شوند.

رطوبت دستگاه های بخور از آنها محافظت می کند و همچنین از ترک خوردن و پوسته شدن دیوارها و کاغذ دیواری ها جلوگیری می کند.

باور غلط: نگهداری نادرست مرطوب کننده ها می تواند برای سلامتی شما مضر باشد
نگهداری نادرست از دستگاه بخور می تواند باعث ایجاد باکتری و قارچ در مخزن شود. هنگامی که دستگاه روشن می شود، باکتری ها و قارچ ها در هوا پخش می شوند و مشکلاتی در سیستم تنفسی شما ایجاد می کنند.استفاده از آب سخت یا تصفیه نشده نیز می تواند این وضعیت را بدتر کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

محصولات بکر