نقش چشم التراسونیک در دزدگیر خودرو

نقش چشم التراسونیک در دزدگیر خودرو چیست؟

از گذشته، بسیاری از شرکت ها سعی کرده اند جایگزین دیگری برای حسگرهای چشمی یا حسگرهای چشم اولتراسونیک بیابند. اما آنها موفق نیستند. بخش مهمی از عملکرد دزدگیر خودرو به سنسورها بستگی دارد. در واقع هر سنسور در این پازل نقشی را ایفا می کند و در نهایت عملکرد همه آنها دستوراتی را به قسمت مرکزی ارسال می کند که باعث می شود آلارم شما عملکرد بهینه ای داشته باشد. شاید دلیل اصلی استفاده از این فناوری تقریباً کامل و دقیق بودن آن باشد. تمامی دزدگیرها برای خودروهای مختلف برندهای مختلف از جمله Zenotic، PLC، Chita، Neuron و Spy. آنها همچنان به این سیستم اعتقاد دارند و ترجیح می دهند از حسگرها و عینک هایی با فناوری اولتراسونیک استفاده کنند.

چشم اولتراسونیک چه نقشی در دزدگیر خودرو دارد

برای مشتریان مهم نیست که شرکت ها از چه حسگرهایی استفاده می کنند. البته چشم التراسونیک یک فناوری بسیار قدرتمند است که به معنای واقعی کلمه به مفهوم صدای اولتراسونیک بالاتر از محدوده شنوایی انسان اشاره دارد.نکته اینجاست که این سنسور البته در صنایع و بازارهای دیگر نیز کاربرد دارد. که در مورد آن کمی بیشتر صحبت خواهیم کرد، کاربرد آن در نقش آشکارساز اولتراسونیک خودرو نیز با دقت مورد توجه قرار گرفته است. نحوه کار این صدای اولتراسونیک به این صورت است که وقتی روشن و فعال می شود، تغییرات برد را حس می کند. الان چطوره؟

مشکل این است که این دستگاه تشعشعات نامرئی ساطع می کند. که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. از طرفی شنیده نمی شود. قطعا اگر بخواهیم دقیقتر باشیم به دلیل حضور در محدوده چهل کیلوهرتز و حتی بیشتر. این فناوری نقشی نامرئی دارد. با این حال، هنگامی که سیگنال از این دستگاه خارج می شود. برگشت نیز وجود دارد و در این صورت اگر انرژی ارسالی برگردد و با چیزی برخورد نکند مشکلی پیش نمی آید. مشکل دقیقاً زمانی است که این انرژی برنگردد و امواج سینوسی و غیرقانونی تلقی شوند. یعنی فرض کنید دزدی وارد ماشین شما شده، روی صندلی جلو می نشیند و وقتی این سیگنال به او برخورد می کند، قطعا توسط دستگاه اپتیکال روی داشبورد یا هر جای دیگری شناسایی می شود.نصب چشم اولتراسونیک در خودرو
در نتیجه در بسیاری از موارد، چشم اولتراسونیک یکی از کاربردی ترین و اساسی ترین راه ها برای تشخیص دزد توسط دزدگیر اصلی است. در نهایت با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سارقان نیز در این پیشرفت شرکت دارند و می توانند به راحتی از سنسورهای دیگر عبور کنند. به هر حال اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد این سنسور در خودروها به دست آوردیم. برندهای Huatai، Cheetah، Active و Steelmate که از بهترین و قدرتمندترین برندها در زمینه ساخت انواع دزدگیر خودرو هستند و می توانید مدل های مختلف آنها را در بازار دزدگیر خودرو تهران مشاهده، بررسی و خرید کنید، نیز سعی کرده اند تا این سنسور را تقویت کنید و اکنون با مصرف کمتر و حساسیت دقیق تر به روشی بهینه تر از آن استفاده کنید.

نکات مهم هنگام نصب دزدگیر

در بسیاری از موارد نصب و خرابی نادرست این سنسور می تواند مشکلات خسته کننده ای را برای فرد ایجاد کند. فعالیت های حسی تصادفی و آژیرهای ممتد که قطعا آرامش شما را بر هم می زند و همسایه ها را بر هم می زند. سعی کنید این سنسور را در بهترین موقعیت نصب کنید که برخورد کمتری با اجسام داشته باشد.در هر صورت، این سنسور نباید با آب، گرد و غبار و هر چیز مزاحم دیگری که تعامل خوبی با وسایل برقی ندارد، تماس پیدا کند. ضمناً چشم اولتراسونیک باید به درستی و با دقت نصب شود و تمامی اتصالات آن به درستی نصب شود.

نصب دزدگیرچشم نباید رو به خورشید باشد و در صورت عدم استفاده از کابل های استاندارد ممکن است بعد از مدتی چشم شما به دلیل ساییدگی در دماهای مختلف از کار بیفتد و یا دستورات اشتباهی ارسال کند. با این حال، چشم اولتراسونیک باید در یک مکان ثابت قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که شکل آنها به دلیل حرکت و جابجایی، ضربه ها و سرعت گیرها در همان حالت حفظ می شود. ضربه زدن به کره چشم به راحتی آنها را از کار می اندازد. با این حال، این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. البته استفاده از چشم اولتراسونیک مزایای زیادی دارد، در غیر این صورت دزدگیر شما در بسیاری از موارد بلااستفاده می ماند و آنطور که باید در برابر سرقت مقاوم نخواهد بود.

مزایای استفاده از چشمی در دزدگیر

با این حال، گران ترین دزدگیر خودرو از سنسور چشمی التراسونیک نیز استفاده می کند. مزایای زیادی وجود دارد که باعث شده این سنسور در سال های اخیر جزء ضروری تمامی دزدگیر خودروها باشد.البته می توان آن را روی قسمت های مختلف خودرو توسط سازنده روی برخی خودروها قرار داد. در نهایت باید بدانید که تکلیف آنها یکی است. آلارم ها باید تحت هر شرایطی به درستی کار کنند. به عنوان مثال، ماشین شما معمولا در مکانی تاریک و کم نور قرار می گیرد. سنسوری که نتواند در این شرایط به درستی کار کند، قطعا کاربردی نیست.

وقتی دزد به هر طریقی سوار ماشین شما می شود و بدون سروصدا اتفاق می افتد. مثلا شیشه را نشکنید و به بدنه خودرو فشار نیاورید و ضربات خاصی وارد نکنید. قطعا سنسور اولتراسونیک و نوری آن تنها راه حلی است که می تواند خودروی شما را از خطرات احتمالی محافظت کند. با این حال، وقتی کسی سوار ماشین شما می شودمشکل مهم دیگر عدم حساسیت این دستگاه به گرد و غبار و رطوبت است. اما به طور کلی توصیه می شود که دستگاه چشمی اولتراسوند از گرد و غبار، ضربه یا آب محافظت شود. زیرا بالاخره اینها قطعات این دستگاه الکترونیکی و اتصالات الکتریکی هستند. سنسور اولتراسونیک را می توانید در شهرهای مرطوب، گرم و مرطوب و حتی در سخت ترین شرایط زمستانی و کمترین دما استفاده کنید. عینک اولتراسوند به صدا نیز حساس است. به همین دلیل است که این سنسورها زمانی فعال می شوند که خودروی پر سر و صدا از کنار وسیله نقلیه شما عبور کند. به طور کلی یکی از بزرگترین مشکلات در سنسورهای ذکر شده مشکل کار نکردن در محیط خلاء است.

مزایای استفاده از چشمی در دزدگیرنصب چشم اولتراسونیک بر روی دزدگیر شما قطعا یک ضرورت خواهد بود. زیرا آخرین و بهترین روشی که به وسیله آن می توانید از حرکت خودرو جلوگیری کنید استفاده از این سنسور است. تصور کنید شخصی با ماشین شما تصادف کرده است. و حتما باید ماشین را روشن کند و حرکت کند. درب ماشین باز بود و سایر قسمت های سنسور و دزدگیر غیر فعال بود. در این شرایط چشم اولتراسونیک فرمان قفل مرکزی را از ریموت کنترل دریافت کرده است.و در حالت حفاظتی است و زمانی فعال می شود که حرکت موجود زنده در خودرو مانع برگشت امواج اولتراسونیک شود. زنگ هشدار مطمئنا به صدا در خواهد آمد.

استفاده از حسگر چشم اولتراسونیک برای تامین امنیت خودرو

سنسور اولتراسونیک خودرو معمولا روی داشبورد قرار می گیرد. و این سنسور دارای نشانگرهای LED روی بدنه است. که هر کدام یک پیام را نمایش می دهند. معمولاً چراغ نشانگر در وسط وضعیت آن سنسور و نحوه عملکرد آن را به شما می گوید. یعنی می توانید متوجه شوید که سونوگرافی فعال است یا به دلایلی اتصال قطع شده و مشکلی وجود دارد. زمانی که این سنسور شروع به چشمک زدن می کند معمولا اتفاقی افتاده و این دستور به جعبه آلارم اصلی نیز ارسال می شود.

سه سیم از سیستم سونوگرافی به قسمت های مختلف خودرو متصل خواهد شد. مورد اول مربوط به قدرت مثبت برای کار با این سنسور است. کابل برای تحرک و همچنین سیستمی برای اتصال به بدنه خودرو. در پشت سنسور اولتراسونیک دکمه تنظیم صدا وجود دارد تا در شرایط مختلف حساسیت آن را کاهش و افزایش دهد. اگر این حجم را به سمت مثبت ببرید. حساسیت به تمام واکنش های محیطی در سنسور افزایش می یابد.اگر تازه کار هستید بهتر است. تنظیم آن را به مسئول و تکنسین نصب دزدگیر خودرو بسپارید.

سنسور اولتراسونیک را در آلارم تعویض کنید
در این صورت باید مشخص کنیم که جایگزین مناسبی برای سنسور اولتراسونیک در دزدگیر خودرو وجود ندارد. از آنجایی که این فناوری بسیار رایج بود، سنسور مورد استفاده در هر شرایطی به کار خود ادامه می دهد. و قبل از اینکه توسط دزد غیرفعال یا حتی خراب شود، فرمان را به قسمت مرکزی دزدگیر ارسال می کند و وجود دزد را به شما اطلاع می دهد. در غیر این صورت، سنسور با یا بدون دلیل به رویدادهای اطراف خود حساس است. حتی حرکت یک حشره در کابین ماشین تشخیص می دهد که قطعاً این چیزی نیست که شما می خواهید.

حفاظت خودرو

در این شرایط اگر صدا روی سمت منفی تنظیم شود، حساسیت آلارم کاهش می یابد و در نهایت دستوراتی که ارسال می کند وسواس و دقت کمتری دارند. وقتی سونوگرافی چشم تحریک می شود. دوازده موج پالس را به واحد مرکزی ارسال می کند، البته به صورت منفی. این سنسور زمانی مفید است که به حرکات بدن انسان واکنش نشان دهد. در غیر این صورت قطعاً لزومی نداشت که حساسیت تا این حد بالا باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

محصولات بکر